https://e-budownictwo.pl
reklama

Dobra cena to za mało. To dziś naprawdę decyduje o wyborze mieszkania

Małgorzata Czuba-Skarzyńska
Opracowanie:
Deweloperzy nie mogą konkurować wyłącznie ceną. Konieczne jest też jakość oferty, dodatkowe udogodnienia oraz klarowną prezentacja nieruchomości.
Deweloperzy nie mogą konkurować wyłącznie ceną. Konieczne jest też jakość oferty, dodatkowe udogodnienia oraz klarowną prezentacja nieruchomości. fot. WPBM „Mój Dom”
Po wprowadzeniu obowiązku jawności cen rynek pierwotny przeszedł istotną zmianę. Nabywcy zyskali pełny wgląd w oferty deweloperów, a ich decyzje stały się bardziej świadome. Cena nadal ma znaczenie, ale coraz częściej towarzyszy jej pytanie: „co dostaję w zamian?”. W efekcie kupujący analizują nie tylko koszty, lecz także jakość, udogodnienia i transparentność całego procesu zakupu.

Spis treści

Świadomy klient, nowa konkurencja

Od momentu wprowadzenia obowiązku jawności cen klienci uzyskali pełny wgląd w oferty deweloperów. Większa transparentność sprawiła, że decyzje zakupowe stały się bardziej przemyślane, a nabywcy zaczęli zwracać uwagę nie tylko na cenę, lecz także na dodatkowe udogodnienia związane z transakcją. Jawność cen wymusiła na firmach większą precyzję i spójność w komunikacji. Jak podkreślają eksperci, nowe przepisy w znacznym stopniu zmieniły sposób konkurowania na rynku.

– Jawność cen wprowadziła nową perspektywę w ocenie ofert. Klienci mogą porównać ceny i natychmiast zastanawiać się, co otrzymują w zamian. Co to oznacza dla deweloperów? Muszą przede wszystkim szczegółowo uzasadnić wartość nieruchomości – mówi Tomasz Bednarek, specjalista ds. sprzedaży w WPBM „Mój Dom”.

Kupujący analizują dziś każdy element oferty: standard wykończenia, metraż poszczególnych pomieszczeń, funkcjonalność mieszkania, jego ekspozycję na słońce, a także procesy sprzedaży i przejrzystość dokumentacji.

– Lokalizacja zawsze odgrywała istotną rolę przy wyborze nieruchomości. Dziś, porównując oferty o podobnej cenie, klienci zwracają jeszcze większą uwagę na odległość od ścisłego centrum oraz na jakość połączeń komunikacyjnych z miastem. Duże znaczenie mają również udogodnienia dostępne w najbliższym sąsiedztwie – dodaje Tomasz Bednarek.

Klienci coraz częściej sprawdzają, czy w cenie mieszkania otrzymają przestrzeń w komórce lokatorskiej, miejsce parkingowe, jak wyglądają części wspólne bloku i osiedla, czy przewidziano lokale usługowe oraz udogodnienia dla rodzin, np. przestrzeń do zabaw dla dzieci.

– Duże znaczenie ma także dostęp do terenów rekreacyjnych, przestrzeni zielonych, co obserwujemy także w przypadku naszych inwestycji Zielona Lutynia i Nowa Winnica Miękinia pod Wrocławiem. Klienci stali się bardziej uważni i wymagający. Płacąc oczekują komfortu – mówi Tomasz Bednarek.

Nowy etap dla rynku nieruchomości

Jak podkreślają eksperci, od momentu wprowadzenia nowych przepisów rynek mieszkaniowy wchodzi w etap większej dojrzałości. Transparentność cen sprawia, że decyzje klientów są coraz bardziej świadome, a utrzymanie przewagi konkurencyjnej staje się znacznie trudniejsze.

– Sukces odnoszą firmy, które rozumieją nie tylko sytuację rynkową, ale przede wszystkim realne potrzeby swoich klientów. Natomiast te, które nie inwestują w jakość oferty, mają problem z wyróżnieniem się na tle konkurencji. Transparentność cen z jednej strony ułatwia decyzję klientom, z drugiej wymaga od firm przemyślanej strategii sprzedaży, opartej na jakości, rzetelnej komunikacji i budowaniu zaufania – podkreśla Tomasz Bednarek, specjalista ds. sprzedaży w WPBM „Mój Dom”.

W praktyce oznacza to, że deweloperzy muszą działać dziś wielowymiarowo. Nie wystarczy konkurować ceną – konieczne jest zadbanie o wysoką jakość samej oferty, atrakcyjne dodatkowe udogodnienia oraz klarowną prezentację nieruchomości. Ważna jest również odpowiednia promocja, która pozwoli klientom szybko zrozumieć wartość proponowanej inwestycji i zachęci do zakupu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na e-budownictwo.pl E-budownictwo