Spis treści
Silna sprzedaż w Polsce, korekty na rynkach zagranicznych
W pierwszych trzech kwartałach br. wartość sprzedaży krajowej wyniosła 466,8 mln zł, co oznacza wzrost o 0,5 proc. r/r i stanowi 73,6 proc. skonsolidowanych przychodów.
– Naszą przewagę konkurencyjną budujemy na silnych markach, starannie dobranym portfolio produktowym oraz nowoczesnych procesach produkcji i logistyki, co pozytywnie przekłada się na biznes. Pomimo niższej od oczekiwań aktywności konsumentów w sektorze poprawiliśmy zyski zarówno narastająco, jak i w samym III kwartale br. – komentuje Piotr Mikrut, Prezes Zarządu Śnieżka.
Na Węgrzech przychody spadły o 3,9 proc. r/r do 81,4 mln zł, natomiast na Ukrainie wyniosły 61,6 mln zł, co oznacza spadek o 4,5 proc. r/r. W samym III kwartale Grupa odnotowała wzrosty na wszystkich rynkach: w Polsce przychody sięgnęły 187,6 mln zł (+5,0 proc. r/r), na Węgrzech 33,9 mln zł (+7,5 proc. r/r), a w Ukrainie 22,2 mln zł (+2,7 proc. r/r).
Wyższe marże i poprawa efektywności operacyjnej
Mimo niższych przychodów Śnieżka poprawiła rentowność dzięki spadkowi kosztu własnego sprzedaży o 19,2 mln zł r/r oraz lepszemu wynikowi na działalności finansowej o 3,1 mln zł r/r. Marża EBITDA po trzech kwartałach wyniosła 20,7 proc. (+1,2 p.p. r/r), a w samym III kwartale 25,4 proc. (+1,3 p.p. r/r). Marża brutto ze sprzedaży osiągnęła 51,1 proc. (+2,0 p.p. r/r) i 52,9 proc. w III kwartale (+2,5 p.p. r/r).
– Otoczenie gospodarcze w Polsce, biorąc pod uwagę trwający cykl obniżek stóp procentowych, poprawia się, jednak dane, którymi dysponujemy, wskazują, że duża część środków wydatkowana jest przez konsumentów w innych obszarach niż remonty. Świadomi uwarunkowań rynkowych koncentrujemy się na realizacji strategii ‚Focus and Grow 2028’, a także dyscyplinie kosztowej: wskaźnik długu netto do EBITDA na koniec września br. wyniósł 1,14 – dodaje Piotr Mikrut.
Śnieżka utrzymuje dyscyplinę finansową i pozytywny wskaźnik długu netto do EBITDA, który spadł z 1,6 rok wcześniej do 1,14. W pierwszych trzech kwartałach 2025 r. spółka osiągnęła wyniki powyżej rynku farb dekoracyjnych w Polsce, mimo spadku wartościowego i wolumenowego w sektorze. Stabilne wyniki, wyższe marże oraz efektywne zarządzanie kosztami pozwalają grupie przygotowywać się do dalszego rozwoju zarówno w kraju, jak i na rynkach zagranicznych, w ramach konsekwentnie realizowanej strategii „Focus and Grow 2028”.
O Grupie Śnieżka
Grupa Śnieżka to polski producent farb, lakierów i chemii budowlanej, należący do 25 największych producentów farb w Europie. Firma działa w Polsce, na Węgrzech i Ukrainie, a jej kluczowe marki to: Śnieżka, Magnat, Vidaron i inne. Spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie (od 2003 roku) i ma fabrykę w Brzeźnicy koło Dębicy.










