Spis treści
Modernizacja ważnego szlaku komunikacyjnego na Dolnym Śląsku
Droga wojewódzka nr 346 to ważny szlak komunikacyjny Dolnego Śląska, łączący dwa ważne ośrodki: Środę Śląską i Kąty Wrocławskie. Stanowi ona nie tylko podstawową arterię komunikacyjną, ale także pełni zasadniczą funkcję gospodarczą, będąc nieodzowną dla lokalnego i regionalnego transportu. Plan modernizacji obejmuje kompleksowe działania na długości 11,5 km drogi. Wartość kontraktu wynosi 24,3 mln zł.
Poprzez tę inwestycję, którą nadzoruje Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu, region zyska nową jakość połączenia, które w przyszłości może odciążyć inne szlaki komunikacyjne w rejonie Wrocławia. Korzyści płynące z tej modernizacji będą odczuwalne zarówno dla mieszkańców, jak i licznych przedsiębiorców, korzystających z drogi na co dzień.
Realizacja projektu przewidziana jest na dwa lata, co oznacza, że do wiosny 2027 roku kierowcy będą mogli korzystać z odnowionej infrastruktury, zapewniającej wyższy komfort podróżowania oraz poprawione standardy bezpieczeństwa.
Prace remontowe podzielone na etapy
Planowana modernizacja drogi wojewódzkiej obejmuje realizację w sześciu odcinkach, co pozwoli utrzymać płynność ruchu. Dzięki etapowemu podejściu nie będzie konieczności tworzenia objazdów, co znacznie ułatwi organizację prac i zmniejszy uciążliwości dla lokalnej społeczności oraz kierowców.
Zakres remontu obejmuje odtwarzanie konstrukcji drogi, wzmocnienie podbudowy, ułożenie nowych nawierzchni bitumicznych oraz modernizację poboczy i skrzyżowań. Wyremontowane zostaną także przepusty drogowe i zainstalowane nowe urządzenia bezpieczeństwa ruchu.
Jak podkreślił Grzegorz Serafin z Berger Bau, wszystkie te działania mają na celu dostosowanie trasy do obecnych standardów oraz poprawę komfortu użytkowania dla kierowców i pieszych.
Rozbudowa jezdni – kluczowy element projektu
Jednym z największych wyzwań związanych z remontem jest planowane poszerzenie jezdni z 6 do 7 metrów.
– To zadanie wymaga dużej dokładności i doświadczenia. Musimy zmieścić nową, szerszą jezdnię wraz z poboczami i systemem odwodnienia w dotychczasowych liniach rozgraniczających drogi – wskazuje prokurent i dyrektor ds. budownictwa drogowego w firmie Berger Bau.
Tymczasowe utrudnienia i harmonogram prac
Podczas trwania remontu należy liczyć się z możliwością wystąpienia czasowych utrudnień w ruchu. Na poszczególnych odcinkach dróg będą wprowadzone tymczasowe sygnalizacje świetlne, by utrzymać ruch wahadłowy. Prace będą postępować sukcesywnie, rozłożone na 10 różnych odcinków roboczych, a każdy z nich zajmie około trzech tygodni.
– Zasadnicze prace budowlane rozpoczną się wiosną 2026 roku. Jeśli warunki atmosferyczne i podłoże nie spowodują nieprzewidzianych opóźnień, planujemy zakończyć główne etapy realizacji do końca 2026 roku, a finalizacja inwestycji i oddanie trasy do użytku nastąpi na wiosnę 2027 roku – potwierdza Grzegorz Serafin, Prokurent i Dyrektor ds. Budownictwa Drogowego w firmie Berger Bau.







