Spis treści
Rabaty na nowe mieszkania liczone w dziesiątkach tysięcy
Najlepszym sposobem na zachęcenie klienta do zakupu mieszkania jest oczywiście rabat cenowy. Warto więc podczas dni otwartych sprawdzać promocje oferowane przez deweloperów. Przy bardziej prestiżowych lokalizacjach i większych metrażach rabaty mogą sięgać do nawet kilkudziesięciu tysięcy na wybrane mieszkania. Niektóre firmy proponują zniżkę w kwocie za każdy metr kwadratowy mieszkania, co w praktyce może przełożyć się na dziesiątki tysięcy złotych oszczędności dla kupującego.
Największe upusty pojawiają się w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu czy Gdańsku, gdzie ceny wyjściowe są najwyższe. Podczas wrześniowych dni otwartych można znaleźć rabaty sięgające nawet 150 tys. zł w wybranych inwestycjach, a także zniżki rzędu 1 tys. zł na każdy metr kwadratowy. Dla mieszkania o powierzchni 60 m² oznacza to aż 60 tys. zł oszczędności. Coraz częściej spotykanym sposobem przyciągania klientów jest również preferencyjny harmonogram płatności, np. 10 % przy rezerwacji i 90 % przy odbiorze lokalu.
Miejsce parkingowe i komórka lokatorska w cenie mieszkania
W największych aglomeracjach miejskich, gdzie miejsce postojowe potrafi kosztować od 40 000 do 95 000 zł, ten element walki o klienta staje się niezwykle atrakcyjny. Duzi gracze na rynku kuszą klientów darmowym miejscem parkingowym w garażu, czy też atrakcyjnym rabatem na komórkę lokatorską czy parking. Często bonusem jest również system smart home w standardzie. Deweloperzy coraz częściej dodają też wyposażenie łazienki lub kuchni, by przyspieszyć decyzję o zakupie. Dla wielu kupujących to realne wsparcie, zwłaszcza gdy przy zakupie wymarzonego lokum posiłkują się kredytem hipotecznym.
Wykończenie pod klucz i bony zakupowe
Koszty wykończenia mieszkania w stanie deweloperskim potrafią sięgać horrendalnych kwot. Nic więc dziwnego, że dużym zainteresowaniem cieszą się promocje, w ramach których deweloperzy oferują pakiety aranżacyjne w atrakcyjnej cenie albo wykonanie zabudów meblowych z rabatem. Coraz częściej przy zakupie mieszkania można też liczyć na bony do popularnych marketów budowlanych czy sklepów z wyposażeniem wnętrz, które pozwalają kupić taniej materiały wykończeniowe lub sprzęt AGD. Takie rozwiązania przyspieszają proces urządzenia nowego lokum i znacząco zmniejszają obciążenie finansowe na starcie.
Nietypowe pomysły deweloperów – rower w pakiecie z mieszkaniem
Deweloperzy coraz częściej sięgają po nietypowe benefity. Na rynku pojawiły się oferty, w których wraz z zakupem nieruchomości klient otrzymuje w gratisie m.in.:

markowy telefon,
Thermomix,
rower elektryczny,
bon na wakacje w atrakcyjnej lokalizacji,
akt notarialny za 1 zł,
umowa deweloperska za symboliczną kwotę,
obsługa najmu za symboliczną kwotę,
zestaw mebli na taras,
nagroda za polecenie,
skrzynki kwiatowe na balkon.
Zniżki i bonusy zazwyczaj obowiązują w określonych ramach czasowych, bo inwestorzy wprowadzają często promocje i gratisy dla iluś pierwszych klientów w danej inwestycji. Chcą w ten sposób zmobilizować kupujących do szybszej decyzji. Jedni wybiorą rabat, inni wolą rower elektryczny czy bon wakacyjny, ale cel jest jeden: przyciągnąć uwagę kupującego.
Pamiętaj o tym zanim kupisz mieszkanie
Choć promocje deweloperskie potrafią kusić, warto dokładnie przeanalizować każdą ofertę z rabatem. Zdarza się, że przecenione lokale mają okna na plac zabaw, boisko albo ruchliwe skrzyżowanie. Z kolei „gratisowe” miejsce postojowe bywa już wkalkulowane w cenę mieszkania.
Rabaty finansowe, bezpłatne udogodnienia, pakiety wykończeniowe czy oryginalne bonusy, od roweru elektrycznego po sprzęt AGD, stają się dziś standardem w walce o klienta. To szansa na realną oszczędność na starcie, pod warunkiem chłodnej kalkulacji i sprawdzenia, co naprawdę kryje się za pozornie atrakcyjną promocją na mieszkanie.
To też może cię zainteresować: Ogromne korki, tłok i hałas. Sprawdź, gdzie mieszka się Polakom najgorzej
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Regiodom codziennie. Obserwuj Regiodom!