https://e-budownictwo.pl
reklama

Uwielbiane centrum handlowe zmienia się w coś zupełnie innego

Małgorzata Czuba-Skarzyńska
Opracowanie:
Rusza gruntowna metamorfoza obiektu handlowego Europa Centralna.
Rusza gruntowna metamorfoza obiektu handlowego Europa Centralna. fot. Mitiska REIM
Europa Centralna w Gliwicach oficjalnie rozpoczęła największy obecnie w Polsce projekt przebudowy obiektu handlowego. Inwestycja ma odpowiedzieć na zmieniające się potrzeby klientów i przekształcić kompleks w najnowocześniejszą destynację handlowo-rozrywkową w regionie.

Spis treści

Rusza gruntowna metamorfoza Europa Centralna

Nowa koncepcja zakłada połączenie zakupów, gastronomii i rozrywki w jednym miejscu. Prace modernizacyjne realizowane są równolegle z budową światowej klasy parku rozrywki przez Momentum Leisure – europejskiego lidera w segmencie projektów rozrywkowych.

Mitiska REIM, wiodący inwestor w europejskiej branży nieruchomości handlowych typu convenience, rozpoczął proces, który ma przekształcić Europę Centralną w regionalne centrum handlu, rozrywki i rekreacji o znaczeniu ponadlokalnym.

– Mitiska REIM ma bogate doświadczenie w rewitalizacji zaniedbanych i niedoinwestowanych obiektów handlowych oraz przekształcaniu ich w nowoczesne, rentowne i zrównoważone centra handlowe, z korzyścią dla klientów, najemców i lokalnych społeczności. Od momentu przejęcia Europy Centralnej dwa lata temu współpracujemy z obecnymi najemcami i władzami lokalnymi nad planami przebudowy i repozycjonowania Europy Centralnej, a także nad wprowadzeniem nowych partnerów rozrywkowych, takich jak Momentum Leisure. Naszym celem jest, aby poprzez plan transformacji Europa Centralna stała się kluczową destynacją w regionie, oferując atrakcyjną kombinację handlu, rozrywki i rekreacji – mówi Sylvie Geuten, Managing Partner, Mitiska REIM.

Mitiska REIM

Modernizacja: co się zmienia?

W ramach inwestycji główna galeria została zamknięta na czas kompleksowej modernizacji, która podniesie standard obiektu i jakość oferty handlowej. Równolegle park handlowy działa bez zakłóceń, zapewniając ciągłość operacyjną najemcom oraz pełen dostęp dla klientów.

Przez cały okres prac obiekt pozostanie dostępny na powierzchni blisko 40 000 m², wraz z istniejącymi miejscami parkingowymi. Trwa wybór firmy rozbiórkowej, której prace mają rozpocząć się na początku grudnia br. Generalnego wykonawcę inwestor planuje wybrać w I kwartale 2026 roku, a decyzja jest obecnie przewidywana na luty 2026 r.

Park handlowy funkcjonuje bez zmian

Park handlowy Europy Centralnej pozostaje otwarty i oferuje dostęp do szerokiego portfolio najemców, m.in.: Action, Aquael ZOO, BEL-POL, Castorama, Flügger Farby, Funzeum, Galeria Telefonów, House of Air, Jula, JYSK, Kolejkowo, Martes Sport, McDonald’s, Media Expert, New Yorker, Nexterio, Pan Materac, RTV Euro AGD, Smyk, Sports Direct, Studio Mebli Kuchennych czy TEDi. H&M pozostanie otwarty do 30 listopada.

Dalsza część materiału pod wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Oferta parku handlowego stopniowo się rozszerza. Sklep Sinsay przeniósł się już do nowej lokalizacji i zostanie ponownie otwarty przed świętami. Na terenie obiektu działa także czterech najemców tymczasowych: TUI, ITAKA, Wakacje.pl oraz Akcesoria do Telefonów.

Parking pozostaje w pełni otwarty i bezpłatny. Po modernizacji jego pojemność wzrośnie do 1 900 miejsc. Przebudowa obejmie także usprawnienia infrastruktury drogowej, poprawę płynności ruchu oraz łatwości dojazdu. Ważnym elementem projektu będzie stworzenie bardziej zielonego i przyjaznego otoczenia – z rozbudowaną roślinnością, łąkami kwietnymi, ogrodami deszczowymi wspierającymi retencję wody oraz stacjami ładowania pojazdów elektrycznych.

– Strategiczna wizja dla Europa Centralna to przełom dla całego regionu, a reakcja rynku w pełni to potwierdza. Prowadzimy zaawansowane rozmowy z wiodącymi markami, które dostrzegają, że połączenie nowoczesnego handlu z unikalną rozrywką jest przepisem na sukces komercyjny. Naszym zadaniem jest stworzenie perfekcyjnie komplementarnego miksu najemców, który zagwarantuje wysoką frekwencję przez cały rok. Jednocześnie dbamy o pełną ciągłość operacyjną, nasi obecni partnerzy w parku handlowym funkcjonują bez jakichkolwiek zakłóceń, co stanowi fundament stabilności całej tej inwestycji – mówi Janusz Botorek, założyciel i prezes JB Development, odpowiedzialny za proces komercjalizacji.

Mitiska REIM

Nowa destynacja rozrywkowa

Do istniejącej oferty rekreacyjnej – Funzeum, Kolejkowa i House of Air – wkrótce dołączy park tematyczny budowany przez Momentum Leisure. Inwestycja o wartości ponad 50 mln euro wprowadzi na polski rynek unikalny koncept z dwoma roller-coasterami i licznymi atrakcjami dla rodzin oraz miłośników mocnych wrażeń. Otwarcie planowane jest na połowę 2027 roku.

Połączenie parku handlowego z parkiem rozrywki stworzy w Gliwicach nową, wielofunkcyjną przestrzeń odpowiadającą zarówno na potrzeby codziennych zakupów, jak i spędzania wolnego czasu. W efekcie Europa Centralna stanie się destynacją bez porównania w regionie.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na e-budownictwo.pl E-budownictwo