Spis treści
Wyremontowane rampy mają być wykorzystywane również przez wojsko
Jak podano, wyremontowane zostały punkty ładunkowe na stacjach: Bierzwnik, Brzezinka Średzka, Oława oraz Nasielsk.
Przebudowaliśmy rampy do standardu ramp czołowo-bocznych oraz zmodernizowaliśmy dochodzące do nich tory i oświetlenie. Efektem prac jest zwiększenie dostępności kolejowej infrastruktury ładunkowej dla celów sił zbrojnych, a także do użytku cywilnego. Poza sprzętem wojskowym, na rampach będzie mógł odbywać się załadunek oraz wyładunek towarów i materiałów takich jak kruszywa, drewno, węgiel czy materiały budowlane. Lepsze możliwości przewozu towarów koleją oznaczają mniej ciężarówek na drogach i większe korzyści dla środowiska – wskazują PKP Polskie Linie Kolejowe.
Prace o wartości 25 mln zł sfinansowane zostały z budżetu państwa oraz z unijnego funduszu „Łącząc Europę”.
Wrocław celem na przyszły rok
W ubiegłym roku za blisko 39 mln zł przebudowaliśmy punkty ładunkowe na siedmiu stacjach: Stargard, Szczecin Podjuchy, Kowalewo Pomorskie, Gniewkowo, Opole Groszowice, Brzeg i Sochaczew. W 2026 roku planujemy prace za blisko 13,5 mln zł na stacjach Wrocław Pracze i Wrocław Kuźniki – przekazała spółka.
Projekt „Prace na punktach ładunkowych zlokalizowanych na sieci TEN-T”, współfinansowany z programu CEF Military Mobility oraz Programu Pozamilitarnych Przygotowań Obronnych RP, zakłada przebudowę punktów ładunkowych łącznie na trzynastu stacjach w latach 2024-2026.
Źródło: PKP PLK







