Spis treści
Budowa bez przestojów
Na dwóch odcinkach S6 – od obwodnicy Słupska do węzła Bobrowniki oraz dalej do węzła Skórowo – trwa realizacja ponad 29 km drogi o betonowej nawierzchni. Wybór tej technologii oznacza pracę w trybie ciągłym.
– Proces betonowania musi przebiegać bez przerw. W ciągu doby możemy ułożyć około 700 metrów nawierzchni – wyjaśnia Andrzej Dudziński, dyrektor Lafrentz Consulting.
Maszyny pracują więc całą dobę, a tempo robót pozwala utrzymać harmonogram inwestycji.
Nawierzchnia betonowa ma, jak podkreślają przedstawiciele firmy, nawet czterokrotnie większą trwałość niż klasyczne rozwiązania bitumiczne. Jaśniejsza powierzchnia ma poprawiać widoczność nocą, a w długim okresie okazuje się bardziej ekonomiczna dzięki niższym kosztom utrzymania.
Kluczowa trasa dla Pomorza
Inwestycja obejmuje także budowę węzłów, przepustów, obiektów inżynieryjnych oraz infrastruktury dla pieszych i rowerzystów, a także urządzeń chroniących środowisko.
Nowy odcinek S6 połączy Słupsk z Trójmiastem, wzmacniając układ komunikacyjny północnej Polski. Po zakończeniu prac – planowanych na pierwszą połowę 2026 roku – kierowcy mają zyskać krótszy czas przejazdu i wyższy poziom bezpieczeństwa. Wartość inwestycji to blisko 800 mln zł brutto.
O Lafrentz Consulting
Lafrentz Consulting to część grupy Lafrentz, która oferuje kompleksowe doradztwo i zarządzanie inwestycjami budowlanymi, obejmujące m.in. infrastrukturę drogową, budownictwo kubaturowe (przemysłowe, mieszkaniowe) oraz projekty z zakresu energii odnawialnej, działając jako wsparcie od koncepcji po realizację. Firma specjalizuje się w transformacji wizji inwestycyjnych w realne, funkcjonalne projekty, integrując wiele specjalistycznych usług (projektowanie, wykonawstwo, wykończenia) pod wspólną marką Lafrentz.






