Spis treści
Nowy park handlowy w Świętochłowicach
To kolejny park handlowy, którego komercjalizację Scallier przeprowadzi w tym roku. W połowie roku Scallier zyskał wyłączność na komercjalizację kolejnych pięciu tego typu projektów ulokowanych w takich miastach jak Toruń, Bydgoszcz, Ruda Śląska, Zabrze i Darłowo. Łączna powierzchnia tych obiektów przekracza imponujące 40 000 mkw. Park handlowy w Świętochłowicach będzie się znajdował u zbiegu ulic Śląskiej i Księdza Ludwika Tunkla. Otwarcie obiektu o powierzchni najmu około 7000 mkw. zaplanowano na jesień 2027 r.
W opinii Anny Wojciechowskiej, senior leasing manager w Scallier, potencjał Świętochłowic uzasadnia inwestycję.
– Budowa parku handlowego w Świętochłowicach, mieście liczącym ponad 45 tys. mieszkańców, rozpocznie się w przyszłym roku. Obecnie opracowujemy strategię najmu dla tego projektu. W sąsiedztwie planowanego obiektu działają już takie marki, jak Media Expert, Rossmann czy Biedronka, które po otwarciu parku będą stanowiły komplementarne uzupełnienie lokalnej oferty handlowej – stwierdziła Wojciechowska.
Rynek parków handlowych w Polsce
Rynek parków handlowych w Polsce dynamicznie rośnie.
– Skala rozwoju rynku parków handlowych w Polsce pozostaje nadal bardzo duża, co wynika zarówno z poziomu nasycenia powierzchniami handlowymi, jak i niesłabnącej popularności lokalnych centrów, realizujących codzienne potrzeby zakupowe. Sektor handlowy w Polsce rozwija się w imponującym tempie – mówi Bartosz Nowak, partnera zarządzającego Scallier.
Od 2020 roku segment parków handlowych zwiększył swoją powierzchnię o 1,7 mln mkw., a tylko w ciągu trzech pierwszych kwartałów 2025 r. oddano do użytku niemal 190 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej. To więcej niż w całym 2024 roku. Ponadto obecnie w budowie jest ponad 600 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej, z czego aż 480 tys. mkw. przypada na parki handlowe.
Firma Scallier rozwija działalność w sektorze nieruchomości komercyjnych w Polsce i na rynkach europejskich, w tym rumuńskim. Od 2011 roku realizuje inwestycje i zarządza aktywami, koncentrując się na maksymalizacji wartości nieruchomości. Specjalizuje się w realizacji projektów z segmentu handlowego. W Rumunii firma rozbudowuje sieć parków handlowych pod marką Funshop Park. Wolumen nowoczesnej powierzchni handlowej oddanej do użytku na rumuńskim rynku sięga 60 000 mkw.







