„Czas Pomagania", program wolontariatu pracowniczego DB Schenker, występuje w dwóch odsłonach w ciągu roku. W okresie wiosenno-letnim pracownicy angażują się w Zielony Czas Pomagania, czyli w działania poświęcone np. ekologii czy bezpieczeństwu na drodze. W mijającym roku na wiosnę odbyło się 35 projektów. Zimą wolontariusze organizują akcje na rzecz domów dziecka, szpitali, hospicjów, szkół, świetlic środowiskowych oraz pomagają zwierzętom w schroniskach. Tegoroczna, świąteczna edycja to 40 projektów realizowanych w całej Polsce.
- Jako firma odpowiedzialna społecznie podejmujemy szereg działań, aby budować dobre relacje z otoczeniem. Chcemy być dobrym sąsiadem, wrażliwym na wzajemne potrzeby i oczekiwania. Wolontariat pracowniczy jest ważnym dopełnieniem naszych starań – wyjaśnia Beata Konecka, PR & CSR Manager w DB Schenker i dodaje – W ciągu 11 lat realizowania Czasu Pomagania wsparcie otrzymało ponad 43 000 osób, a sam program jest dobrze oceniany przez pracowników – to ich inicjatywa, której wychodzimy naprzeciw.
Działania podejmowane przez wolontariuszy wpływają na poprawę funkcjonowania różnych placówek i wzmacniają relacje z lokalną społecznością. Operator logistyczny zachęca i wspiera pracowników w realizowaniu działań, a liderzy akcji zapraszają do współpracy przewoźników, kurierów oraz klientów, a także lokalne instytucje publiczne, fundacje i stowarzyszenia.
- Każda akcja, którą przeprowadzamy, buduje w pracownikach poczucie, że można zrobić coś wartościowego i miło spędzić czas. Cieszy nas fakt, że w akcje włączają się również przedstawiciele społeczności lokalnych, którzy wnoszą dużo pozytywnej energii i wiary w nasze działania – mówi Izabela Matuszewska pracująca w jednym z magazynów logistycznych DB Schenker.
**
- Od 2009 roku zajmuję się organizowaniem projektów wolontariackich Czasu Pomagania. Z roku na rok przybywa coraz więcej wolontariuszy, bez których nie udałoby się zrealizować akcji. Jestem pod ogromnym wrażeniem zaangażowania pracowników w projekty Czasu Pomagania. Ich zapał i chęć niesienia pomocy są niesamowite. Cieszę się, że mogę liczyć na wsparcie koleżanek i kolegów oraz przewoźników i kierowców – mówi Elżbieta Kachlicka, liderka projektów wolontariackich w jednym z oddziałów DB Schenker** – Dzięki podejmowanym działaniom nie tylko możemy się lepiej poznać i zintegrować, ale przede wszystkim pomóc potrzebującym.