Spis treści
Aluprof SA, jeden z czołowych europejskich producentów systemów aluminiowych dla budownictwa, łączy się z Selt sp. z o.o., specjalistą od wysokiej jakości osłon przeciwsłonecznych. Nowa struktura daje architektom i inwestorom zarówno komercyjnym, jak i indywidualnym dostęp do najszerszej na rynku oferty stolarki aluminiowej i osłon pod jednym brandem.
Korzyści wynikające z połączenia firm
Połączenie Aluprofu i Selt pozwala na rozszerzenie portfolio produktowego i wprowadzenie synergii między systemami okien, drzwi i fasad a osłonami przeciwsłonecznymi. Celem jest uproszczenie projektowania budynków z uwzględnieniem efektywności energetycznej, komfortu użytkowania oraz nowoczesnego designu.
Utworzony segment osłon przeciwsłonecznych, działający pod marką Aluprof Sun Shading Solutions, posiada rozbudowane zaplecze produkcyjne – sześć nowoczesnych zakładów o łącznej powierzchni ponad 150 000 m², w tym działkę w Rogowie Opolskim w ramach Katowickiej SSE, co umożliwia dalszą rozbudowę. Segment dysponuje m.in. 10 liniami do produkcji żaluzji fasadowych, 7 centrami obróbczymi Emmegi Satellite oraz trzema poziomymi liniami lakierniczymi. Potencjał technologiczny obejmuje także odlewnię ciśnieniową aluminium o wydajności 250 ton/rok.
– Połączenie sił Aluprofu i Selt to kolejny krok milowy w kierunku osiągnięcia pozycji europejskiego lidera w branży osłon przeciwsłonecznych. W efekcie oferować będziemy najszerszą kompleksową ofertę produktową. To także impuls dla innowacji – połączone zespoły ekspertów będą pracować nad rozwiązaniami, które zdefiniują przyszłość zrównoważonego budownictwa. Od lat prowadzimy dialog z architektami, firmami produkcyjnymi, deweloperami i wsłuchujemy się w ich potrzeby, co sprawia, że projektujemy rozwiązania odpowiadające realnym potrzebom inwestorów, wpisując się w trendy współczesnego budownictwa – powiedział Tomasz Grela, prezes zarządu Aluprof SA.
Integracja i nowa oferta produktowa
Proces integracji został zaprojektowany z myślą o komforcie partnerów biznesowych. Od połowy roku marka Selt funkcjonuje pod nazwą Selt by Aluprof, co pozwala na wprowadzanie wyższych standardów obsługi, np. szybszy czas realizacji zamówień, szerszą ofertę akcesoriów oraz większą dostępność kolorów w standardzie produktów marki Selt – pergoli, żaluzji, markiz, refleksoli i sunbreakerów.
– Jesteśmy dumni, że wiedza i doświadczenie Selt w zakresie ochrony przeciwsłonecznej mogą zostać wykorzystane jako inspiracja do dalszego rozwoju tak silnego brandu, jakim jest Aluprof. Dla naszych dotychczasowych partnerów to gwarancja stabilności i dostępu do jeszcze szerszego portfolio. Razem z Aluprofem będziemy mogli skuteczniej odpowiadać na wyzwania, jakie niosą ze sobą europejskie przepisy dotyczące wysokich standardów efektywności energetycznej, a także wpisywać się w aktualne trendy, jak te w zakresie renowacji i automatyzacji budynków – dodał Grzegorz Barycki, dyrektor handlowy w segmencie osłon przeciwsłonecznych Aluprof.
W 2024 roku Grupa Kęty SA przejęła spółkę Selt sp. z o.o., a obecne zmiany stanowią kolejny etap integracji. Aluprof, jako spółka przejmująca, zapewnia pełną kontynuację działalności Selt, włączając jej potencjał produkcyjny, technologiczny i handlowy w swoje struktury. W ramach Aluprofu funkcjonują dwa odrębne segmenty: nowo powstały Aluprof Sun Shading Solutions oraz Aluprof Architectural Systems, rozwijający systemy okienno-drzwiowe, fasadowe i przeciwpożarowe.






