Spis treści
– To były bardzo dobre trzy miesiące - nasze oferty pod względem kontraktacji w dużej części zajęły pierwsze miejsca. Obawialiśmy się wcześniej, czy w 2025 r. uzyskamy kontraktację na poziomie z zeszłego roku, czyli 8,5 mld zł. Ale wartość kontraktów w poczekalni osiągnęła ponad 5 mld zł, z czego 2,5 mld zł to kontrakty w segmencie kolejowym, co nas cieszy, bo ostatnie dwa lata to wymagający rynek, jeśli chodzi o kolej – powiedział prezes Artur Popko podczas konferencji.
Kontraktacja i portfel zamówień
Portfel zamówień Budimeksu na koniec września 2025 r. wyniósł 16,2 mld zł, a wartość kontraktów podpisanych w pierwszych trzech kwartałach roku osiągnęła 3,9 mld zł. Po 1 października podpisano kontrakty o wartości ponad 800 mln zł.
– Uzupełniamy portfel dużymi kontraktami np. tunelowymi, w których wcześniej nie uczestniczyliśmy. Pozwoli to zakończyć rok wysoką kontraktacją powyżej 8 mld zł i utrzymać portfel na poziomie ponad 18 mld zł – dodał Popko.
Kontrakty w poczekalni o wartości ponad 5 mld zł dotyczą rynku lokalnego, natomiast spółka liczy na podpisanie dodatkowych kontraktów na rynkach zagranicznych.
Wyniki finansowe i perspektywy wzrostu
Po trzech kwartałach 2025 r. Budimex osiągnął 6,41 mld zł przychodów, 509,5 mln zł zysku EBIT i 441 mln zł zysku netto j.d. Rentowność operacyjna wyniosła 7,9 proc.
– Znacząca część naszych kontraktów to kontrakty +projektuj i buduj+, głównie w segmencie drogowym, które charakteryzują się tym, że trzeba przejść proces administracyjny, uzyskania pozwoleń na budowę. Duża część kontraktów jest po tym etapie i jest w fazie realizacji. W roku przyszłym spodziewamy się przyspieszenia wzrostu naszych przychodów – podkreślił prezes.
Czwarty kwartał tradycyjnie jest intensywny, a ogłoszone przez GDDKiA, PKP PLK i CPK plany przetargowe dają dodatkowy impuls do dalszego wzrostu.
Ekspansja zagraniczna
Budimex obserwuje również odbicie inwestycji na rynkach zagranicznych.
– Widzimy dużą liczbę zapytań i szanse na rozwój naszych spółek na rynku niemieckim, zarówno w segmencie konstrukcji stalowych, jak i budowlanym. Na rynku słowackim skupiamy się głównie na kontraktach kolejowych (...), na rynku czeskim to kontrakty drogowe i kolejowe – powiedział.
Na rynkach bałtyckich spółka koncentruje się m.in. na projektach Rail Baltica, składając także mniejsze oferty na prace szczegółowe.
Źródło: PAP







