Spis treści
Płyn wielozadaniowy – co robimy z nim poza kuchnią?
Z badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy INCO wynika, że płyn do mycia naczyń wykorzystywany jest przez większość Polaków w wielu codziennych sytuacjach – niekoniecznie przy zlewie. Najczęściej wskazywano czyszczenie wanny, lodówki lub blatów kuchennych – tak zadeklarowało 55 proc. respondentów. Prawie połowa (46 proc.) używa płynu do usuwania plam z ubrań, a 39 proc. czyści nim tapicerkę meblową lub dywany.
Wśród innych popularnych zastosowań pojawiają się również mycie szyb (32 proc.), czyszczenie samochodów i rowerów (20 proc.) oraz pranie ubrań (17 proc.). 10 proc. badanych sięga po płyn do mycia naczyń w celu czyszczenia pędzli do makijażu.
– Zdawaliśmy sobie sprawę, że skuteczność płynu do naczyń wykracza poza codzienne zmywanie. Ale okazuje się, że Polacy są jeszcze bardziej kreatywni niż przypuszczaliśmy . Czyszczenie pędzli do makijażu, pielęgnacja roślin czy mycie okularów to ciekawe przykłady jego zastosowania. Mnie osobiście najbliżej jest do tworzenia baniek mydlanych przy użyciu tego produktu – z czym pewnie zgodzi się wielu przedstawicieli pokoleń starszych niż zetki – komentuje Agnieszka Augustyniak, Dyrektor Marketingu i Rozwoju Produktowego Grupy INCO.
Codzienna kreatywność – mniej znane pomysły
Pomysłowość Polaków nie kończy się na standardowych czynnościach. Zaledwie 14 proc. badanych zadeklarowało, że korzysta z płynu do naczyń wyłącznie zgodnie z jego podstawowym przeznaczeniem – z czego aż jedna piąta to mężczyźni, a tylko 9 proc. to kobiety.
Na mniej oczywiste zastosowania wskazywały pojedyncze osoby: 3 proc. używa płynu do robienia baniek mydlanych, 2 proc. myje nim ręce. Po 1 proc. respondentów wspomniało o czyszczeniu okularów, pielęgnacji roślin, myciu butów i odtłuszczaniu różnych powierzchni.
Kto i jak korzysta z płynu? Zróżnicowane praktyki
Z danych wynika, że kobiety częściej niż mężczyźni wykorzystują płyn do naczyń w nietypowy sposób – np. do prania ubrań czy mycia okien (36 proc. kobiet vs. 27 proc. mężczyzn). Mężczyźni częściej używają go do mycia samochodu (22 proc. vs. 19 proc.).

Rodzice dzieci deklarują większą skłonność do używania płynu do usuwania zabrudzeń z tkanin i mebli. Różnice pokoleniowe są również widoczne – młodsze osoby (18–24 lata) znacznie częściej wykorzystują płyn do czyszczenia roweru (38 proc.) niż osoby powyżej 55. roku życia (14 proc.). Z kolei seniorzy częściej używają go do usuwania plam z tapicerki (43 proc. vs. 25 proc. wśród najmłodszych).
To też może cię zainteresować: One robią cały klimat. Lampy wiszące do salonu, które pokochasz w 2025 roku
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź RegioDom codziennie. Obserwuj RegioDom.pl!