https://e-budownictwo.pl
reklama

Wnętrze, które sprzedaje. Tak się projektuje nowoczesną przestrzeń

Katarzyna Laszczak
Opracowanie:
Realizacja butiku pokazuje, że nawet niewielka przestrzeń handlowa może być zaprojektowana w sposób przemyślany i długofalowy.
Realizacja butiku pokazuje, że nawet niewielka przestrzeń handlowa może być zaprojektowana w sposób przemyślany i długofalowy. fot. Pion Poziom
Butik marki Les Cherries przy ul. Koszykowej w Warszawie to przykład spójnego przełożenia identyfikacji marki modowej na język architektury wnętrz. Projekt autorstwa Małgorzaty Liebhart i Ady Skwiry z WZ Studio pokazuje, jak na niewielkiej powierzchni połączyć funkcjonalność przestrzeni handlowej z konsekwentną estetyką, opartą na jakości materiałów, detalu i świadomym minimalizmie.

Spis treści

Założenia projektowe i kontekst inwestycji

Nowy butik Les Cherries powstał jako kameralna przestrzeń sprzedażowa, której głównym zadaniem było stworzenie neutralnego, ale wyrazistego tła dla kolekcji ubrań. Projektantki od początku zakładały, że wnętrze nie powinno dominować nad ekspozycją, lecz wspierać ją poprzez spójną kolorystykę, proporcje i atmosferę.

– Przestrzeń miała być zachęcająca i przyjazna, taka, która nie wprowadza niepotrzebnego dystansu, a jak wiemy, butiki modowe potrafią czasem tworzyć barierę między marką a klientem. Tutaj miało być po prostu miło. Klientki mają czuć się swobodnie i komfortowo. – tłumaczą architektki z WZ Studio.

Detal jako narzędzie budowania charakteru wnętrza

Ze względu na ograniczony metraż, projekt wnętrza oparto przede wszystkim na precyzyjnie zaprojektowanych detalach. Kluczową rolę odgrywa sufit – pomalowany na głęboki bordowy kolor zaczerpnięty z identyfikacji wizualnej marki i wzbogacony o dekoracyjną sztukaterię oraz drobne, kuliste elementy.

Wnętrze miało reprezentować estetykę romantycznego minimalizmu. Ze względu na niewielką przestrzeń mogłyśmy wyrazić ten charakter głównie poprzez detale. W ten sposób narodził się pomysł na interesujący sufit, wzbogacony subtelnymi, dopracowanymi elementami. Pamiętajmy też, że wnętrze butiku powinno być oryginalne i wyjątkowe, ale także musi być tłem dla kolekcji ubrań. – opowiadają architektki z WZ Studio.

Pozostałe elementy aranżacji utrzymano w spokojnej, stonowanej tonacji. Uwagę zwracają również wykonane na zamówienie wieszaki o falistej linii, które – podobnie jak sztukaterie i subtelne zdobienia – wprowadzają do wnętrza miękkość i delikatny rytm.

Szczerze mówiąc, gdyby nie detale, a w tej przestrzeni jest ich całkiem sporo, wnętrze nie miałoby wyrazistego charakteru. Byłoby po prostu zwyczajne. W projektach niewielkich miejsc to właśnie takie drobne „smaczki” sprawiają, że przestrzeń staje się ujmująca i zapadająca w pamięć. – dodają.

Funkcjonalny układ na niewielkiej powierzchni

Mimo kameralnego charakteru butik posiada czytelnie wyodrębnione strefy: przymierzalnię, miejsce z lustrem, ergonomicznie rozmieszczone wieszaki oraz półki na dodatki, takie jak torebki i okulary. Układ zaprojektowano tak, aby zapewnić płynny ruch klientów i łatwy dostęp do ekspozycji.

Dalsza część materiału pod wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jednym z największych wyzwań projektowych było zapewnienie odpowiedniej przestrzeni magazynowej.

Najwięcej trudności sprawiło właśnie składowanie zapasów. Ostatecznie zdecydowałyśmy się na wykonanie szafek pod wieszakami. W ich szufladach przechowywane są dodatkowe ubrania. Dzięki temu udało się pogodzić funkcjonalność z estetyką wnętrza. – zdradzają Małgorzata Liebhart i Ada Skwira.

Projekt wnętrza butikowego z myślą o trwałości

Realizacja butiku pokazuje, że nawet niewielka przestrzeń handlowa może być zaprojektowana w sposób przemyślany, trwały i spójny z marką, bez podporządkowania się wyłącznie krótkoterminowej kalkulacji kosztów.

Wiele butików, kierując się kosztami, nie przykłada wystarczającej wagi do designu i detali, kalkulując przede wszystkim opłacalność. W tym przypadku oczywiście zachowano rozsądek budżetowy, jednak priorytetem było stworzenie oryginalnej, dopracowanej przestrzeni. – podsumowują architektki z WZ Studio.

To przykład realizacji, w której architektura wnętrz wspiera strategię marki, a estetyka idzie w parze z funkcjonalnością i długofalowym myśleniem o jakości.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na e-budownictwo.pl E-budownictwo