Spis treści
Jedno z najtrudniejszych wyzwań inżynierskich w Europie
Za zadanie odpowiada konsorcjum firm Mostostal Warszawa i ACCIONA.
Zbliżające się przebicie TBM „Karpatka” to zwieńczenie wielomiesięcznej pracy zespołów inżynierskich oraz rezultat doświadczenia, determinacji i najwyższych standardów technicznych. Średnica maszyny, przekraczająca 15 metrów, w połączeniu ze skomplikowaną geologią terenu, czyni realizację tego tunelu jednym z najtrudniejszych wyzwań inżynierskich w Europie. Wydarzenie to istotnie przybliża zakończenie inwestycji kluczowej dla funkcjonowania międzynarodowego korytarza transportowego Via Carpatia – czytamy w komunikacie.
Tunel jest elementem drogi ekspresowej S19, wchodzącej w skład międzynarodowego korytarza Via Carpatia, łączącego Litwę z Grecją przez Polskę, Słowację, Węgry, Rumunię i Bułgarię. W Polsce trasa będzie liczyć ok. 700 km i przebiegać przez pięć województw.
Podkarpacki odcinek z tunelem stanie się kluczową arterią regionu, wzmacniając połączenia północ-południe i sprzyjając rozwojowi gospodarczemu Polski oraz całej Europy Środkowo-Wschodniej – podkreślono.
Nie tylko tunel, ale i droga
Mostostal Warszawa i ACCIONA, poza budową tunelu, realizują także ponad 10-kilometrowy odcinek trasy. Wartość całej inwestycji przekracza 2 mld zł.
Mostostal Warszawa należy do grona największych firm budowlanych w Polsce. Jest notowany na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych niemal od początku istnienia krajowego rynku kapitałowego. Głównym akcjonariuszem spółki jest ACCIONA – hiszpańska firma działająca w sektorze infrastruktury, energetyki odnawialnej oraz gospodarki wodnej.
Źródło: Mostostal Warszawa








